Morgenglød

En stille natt

Blir

Til morgensol

i glødens lampeskinn

Ser du sorgen

Drive

Som mørke skyer

i horisonten

3 responses to “Morgenglød

  1. Hei..

    Første gang jeg er innom bloggen din via hainn Karl, og jeg ser at man må logge seg inn for å kommentere hos deg! Et nydelig dikt med et sårt tema tenker jeg.. Men det er jo ikke sikkert at jeg er inne på noe i det hele tatt..

    En fin blogg som jeg skal stikke innom når man har ånden over seg for å besøke bloggene av mangel på noe annet å foreta seg..

    Mvh Eva

    Lik

  2. Hallo igjen!

    Så var det tid og på tide med noen ord under her, ikke bare «titte bak gardinene», som jeg hittil har gjort. Som du kanskje har forstått så sliter jeg en god del med kols og har også noe så fint som heter fibromyalgi. Begge deler av ganske «god kvalitet» for å si det på en litt humoristisk måte. Humoren får ingen ta fra meg. 🙂

    Har lest en god del av det som du har skrevet på siden, og jeg kommer tilbake for å få med meg meg mer. Garantert! For her var det mye fint å få med seg, nye kunnskaper på områder som kunnskapene er mangelfulle på. 🙂 Det er det mer enn nok av hos meg, altså manglende kunnskaper.

    Flotte sammensatte ord her, til et flott dikt om et tema det er verd å la få noen tanker. Har besøk av et barnebarn nå, som vil har min oppmerksomhet, som jeg ikke har noe i mot. 🙂 Kommer tilbake jeg, ilende så snart som alt ligger til rette.

    Ha ei fin helg, gleder meg til å følge med deg videre! Og takk for at du fant frem til meg og mine tanker, slik at jeg kunne sette enda en inspirerende blogg på listen min. Hei så lenge! 🙂

    Lik

  3. God morgen kjære lesere!
    Hyggelig med en kommentar fra deg Karl. Du sier du sliter med sykdom, men klarer likevel å holde humøret oppe. Jeg tror jeg kan lære mye av humoren og din positive innstilling til livet (noe bloggen din gjennomsyres av). Hvis jeg føler meg lei og trøtt en dag, skal jeg ikke glemme å klikke innom blåresepten. Der finnes det mange vitamintilskudd til en grå hverdag (som jo egentlig ikke er så grå likevel hvis man tenker seg om).

    Hei Eva. Det var hyggelig å se et nytt ansikt på bloggen min. For det første: Jeg har rotet mye gjennom innstillingene på blogginnleggene, men finner ikke helt ut hvordan jeg kan forenkle kommentarfeltet (jeg vil jo helst gjøre kommenteringen så enkel som mulig for potensielle lesere). For det andre letet jeg litt rundt for å finne bloggen din, men jeg fant ingen. Kanskje er det fordi du ikke har noen blogg, men hvis det tilfeldigvis skulle ligge en på lur, så send meg gjerne en link dit 🙂 Jeg har aldri vært den store dikteren, og diktene mine blir ofte litt klisjee-aktig. I en travel hverdag må man bruke smilemusklene mye. Blant venner er det bedre å spre godt humør, enn å spre dårlige vibber. Tross alt har vi mye vi kan være glade for. Dikt og skrivingen er likevel for meg en kanal for vedmodet. En tidlig morgen i skumringen er det mange tanker som kommer, og noen ganger er det godt å skrive det ned. Foresten er lyrikk en liberal innredning: enhver leser står fritt til å tolke det slik de vil. 🙂 Håper på å finne en blogg av deg en dag, så kan jeg lese noen av dine tanker også 🙂

    Lik

Legg igjen en kommentar

