Fra liv til død

20140305_144851

En hilsen fra min kortlivede venn utenfor ytterdøren.


Ingen tomhet er så trøstende som deg
du omslutter meg, og jeg omfavner deg
når livet larmer rundt meg, og pulsen går høy
tenker jeg på deg, og jeg flykter til dine bortgjemte steder
jeg hører deg, når vinden visler i øret mitt
jeg kan føle deg, når solen varmer ansiktet mitt
om natten puster du drømmer inn i mine mørke rom
de er kalde og feberaktige, og vi gjemmer oss sammen under dynen
det finnes ikke et vesen mer betryggende enn deg
en venn jeg kan stole mer på
du var der i min mors mage, før ingen andre, så du meg
og når alt er slutt, blir du hos meg der hvor alle forlater meg
fra livmor til grav ventet du stille på meg
og jeg visste aldri mellom de to, hvem andre jeg skulle rope til.
Legg igjen en kommentar

